Klantenservice

Wij bij Superfietsen.nl vinden het belangrijk dat je niet alleen tevreden bent met je aankoop, maar er ook lang van kan genieten. Aarzel dan ook vooral niet om contact met ons op te nemen wanneer je een vraag hebt!

Waar ben je naar op zoek?

Wij helpen je graag verder!

Veelgestelde vragen

Bestelling

  • Is het mogelijk om telefonisch of via de mail te bestellen?

     

    Het is het snelste om een bestelling te plaatsen via onze website.

    Lukt het niet, of zoek je iets wat je niet kan vinden? Neem dan telefonisch contact met ons op zodat wij je kunnen helpen en kunnen kijken naar de mogelijkheden. Wij zijn telefonisch te bereiken op: 085 0161 085

  • Orderbevestiging

     

    Wij sturen, nadat je de bestelling hebt geplaatst en betaald, via de e-mail een orderbevestiging. (check ook je spam-folder!) Heb je geen orderbevestiging ontvangen? Neem dan contact met ons op. 

  • Kan een geplaatste bestelling worden geannuleerd?

     

    Wij kunnen geplaatste bestellingen niet annuleren. 

    Wij garanderen bij bestellingen waarbij de fiets in doos en op werkdagen voor 15:00 uur zijn besteld dat wij deze dezelfde dag versturen. (LET OP: dit betekent niet dat je deze de volgende dag al in huis hebt) Geplaatste bestellingen worden daarom zeer snel verwerkt, het annuleren van bestellingen is daarom niet mogelijk. 

    Wij versturen fietsen in doos met PostNL. Mocht je toch van je bestelling af willen zien kan je, deze aan de deur weigeren. PostNL stuurt dan je bestelling aan ons retour. Gelieve ons hier wel van op de hoogte te stellen! Dit kan via het contactformulier

     

    LET OP: Wanneer je een bestelling weigert aan de deur zijn hier kosten á €45 aan verbonden. Deze kosten zijn voor jouw rekening en brengen wij in mindering op de terugbetaling wanneer wij deze aan je betalen.

    Wanneer je de fiets rijklaar hebt besteld is het annuleren alleen binnen 48 uur na je bestelling mogelijk. Onze monteurs gaan namelijk direct met je bestelling aan de slag. Mocht je toch van je bestelling af willen zien, stel ons hiervan dan zo snel mogelijk op de hoogte. Dit kan via het contactformulier

     

     LET OP: De kosten voor het rijklaar maken á €35 komen voor jouw rekening en brengen wij in mindering op de terugbetaling wanneer wij deze aan je betalen.

Bezorging

  • Kan ik de leverdatum of het afleveradres wijzigen?

     

    Wil je het afleveradres of de leverdatum wijzigen kan dit tot de dag VOOR levering 16.00 uur. Bij wijzigen van het afleveradres dien je ons te bellen of te mailen! De datum kan je zelf bij PostNL wijzigen via het aangegeven WhatsApp nummer.

     

    LET OP: Jouw fiets wordt NIET afgegeven bij een afhaalpunt, onbeheerd achtergelaten of bezorgd bij buren. Er dient altijd ondertekend te worden voor goed ontvangst.

     

    Heb je andere vragen over de bezorging van jouw fiets?

    Je kan alle informatie hier terug vinden.

     

  • Kan ik de dag kiezen waarop mijn fiets wordt bezorgd?

     

    Nee, het is helaas niet mogelijk om een dag te kiezen.

    Wanneer jouw fiets is meegenomen door PostNL krijg je in de avond een e-mail van PostNL met daarin de leverdatum. In deze e-mail kan je ook een link, genaamd "Volg je bestelling" terugvinden waarmee je de levering kan volgen.(check ook je spam!) Op de dag van levering zelf ontvang je in de ochtend een SMS van PostNL met het tijdvak van levering. Hou rekening met een uitloop van 30 minuten voor en na het aangegeven tijdvak!

    Heb je andere vragen over de bezorging van jouw fiets?

    Je kan alle informatie hier terug vinden.

  • Wat is de levertijd van mijn fiets?

     

    Fiets in doos: Wanneer je op een werkdag voor 15:00 een fiets in doos besteld, wordt deze dezelfde dag nog verzonden. PostNL zal jou in de avond per e-mail informeren over de leverdatum.(check ook de spam!)

     

    Fiets rijklaar: Wanneer je de fiets rijklaar hebt besteld leveren wij je fiets binnen 5 tot 10 werkdagen met PostNL, tenzij op de productpagina anders vermeld

     

    E-bike: Wanneer je een e-bike hebt besteld leveren wij je fiets binnen 3 tot 5 werkdagen met PostNL, tenzij op de productpagina anders vermeld.

     

    LET OP: Jouw fiets wordt NIET afgegeven bij een afhaalpunt, onbeheerd achtergelaten of bezorgd bij buren. Er dient altijd ondertekend te worden voor goed ontvangst.

     

    Heb je 3 of meer fietsen besteld? Dan wordt jouw bestelling met DHL geleverd en zullen zij jou informeren over de leverdatum.

    Heb je andere vragen over de bezorging van jouw fiets?

    Je kan alle informatie hier terug vinden.

  • Wat gebeurt er als ik niet thuis ben op de dag van bezorging?

     

    Ben je niet thuis op het moment wanneer PostNL met de fiets bij jou voor de deur staat? Je kan zelf contact opnemen met PostNL om een 2e bezorgpoging in te plannen.

    De kosten voor een 2e bezorgpoging zijn €45 en voor rekening van de klant. Helaas hebben wij geen invloed op een dagdeel.

    LET OP: Jouw fiets wordt NIET afgegeven bij een afhaalpunt, onbeheerd achtergelaten of bezorgd bij buren. Er dient altijd ondertekend te worden voor goed ontvangst.

     

    Heb je andere vragen over de bezorging van jouw fiets?

    Je kan alle informatie hier terug vinden.

  • Wat kan er fout gaan bij de bezorging?

     

    Wij zijn bij de bezorging van onze fietsen afhankelijk van partners en bezorgdiensten. Wanneer de fiets eenmaal bij ons is opgehaald, hebben we niet voor 100% de controle over de bezorging. Het kan zijn dat de levering door drukte of andere redenen vertraging oploopt. In deze gevallen kan je zelf contact opnemen met de betreffende bezorgdienst. Dan blijven de lijnen zo kort mogelijk. Wordt jouw fiets met PostNL geleverd? Dan kan je contact opnemen met hen door een WhatsApp-bericht te sturen naar 06 13 78 41 57.

    In een enkel geval raakt een pakket zoek in het logistiek proces. Dan moet er een onderzoek ingesteld worden. Dit gaat dan altijd via ons omdat wij de verzender zijn. Een onderzoek kan uiterlijk 1 werkweek duren. Mocht het na 1 week nog niet opgelost zijn, zorgen wij altijd voor een gepaste oplossing. Het is wel belangrijk om te weten dat ook wij het onderzoek moeten afwachten.

  • Kan ik de fiets in het weekend laten bezorgen?

     

    Nee, levering van fietsen vindt alleen plaats op werkdagen tussen 08:00 uur en 21:00 uur.

    Wil je het afleveradres of de leverdatum wijzigen? (LET OP: dit kan enkel tot de (werk)dag voor levering tot 16.00u)

    Heb je andere vragen over de bezorging van jouw fiets?

  • Wanneer kan ik mijn bestelde accessoires verwachten?

     

    Wanneer je bij ons een fiets hebt besteld met accessoires, dan worden de accessoires altijd los van de fiets verzonden. Dit kan er voor zorgen dat je jouw fiets op een ander moment bezorgd wordt dan de bestelde accessoires.

     

    LET OP: Niet alle accessoires worden door dezelfde leverancier geleverd. De meeste leveranciers van onze accessoires werken samen met DHL. Je zal dan dus naast een e-mail van PostNL (over de levering van jouw fiets) waarschijnlijk ook een mail van DHL ontvangen over de levering van de door jou bestelde accessoires

Monteren

  • Wat moet ik weten voor ik mijn fiets in doos ga monteren?

     

    Check je fiets goed voor het monteren!

    Voor je begint, adviseren wij je om de fiets eerst na te lopen op eventuele (lak)schade of mankementen. Zitten deze erop, meld ze dan direct (binnen 5 werkdagen) bij onze Klantenservice voor je begint met de montage van de fiets. Eenmaal gemonteerd kan er GEEN aanspraak gemaakt worden op mankementen door een incorrecte afmontage of (lak)schade.

     

    LET OP: Montage gereedschap is niet inbegrepen bij een bestelling van een fiets IN DOOS. Bestel je Montage gereedschap hier!  Vergeet dan ook niet een kettingspanner en spakenspanner mee te bestellen!

     

    Wil je precies weten wat je allemaal zelf moet doen bij een fiets die je in doos besteld hebt?

    Dit kan je hier terug vinden.

     

    LET OP:  Indien je ervoor kiest om jouw fiets zelf af te monteren, vallen gebreken als gevolg van montagefouten niet binnen de garantie. De garantie beperkt zich dan tot fabricagefouten van onderdelen.

     

  • Waar kan ik de montagehandleidingen vinden?

     

    Bij ons zitten de montagehandleidingen niet in de doos. Deze kan je bij ons digitaal vinden op onze website.

     

Fiets & onderhoud

  • De eerste onderhoudsbeurt


    Het op tijd onderhoud laten plegen aan je fiets is belangrijk. Door je fiets regelmatig te voorzien van een onderhoudsbeurt blijft deze in optimale conditie en voorkom je gebreken door vroegtijdige onnodige slijtage. 

    We adviseren je om 3 maanden na ontvangst van je fiets deze te voorzien van een eerste servicebeurt. 

    Na de eerst gereden kilometers op je nieuwe fiets wordt de fiets blootgesteld aan trillingen. De kans is groot dat er het een en ander bijgesteld moet worden. Dit is dus niet alleen van belang voor de prestaties van jouw fiets, maar ook jouw veiligheid.




  • De jaarlijkse onderhoudsbeurt


    Net als bij een auto adviseren wij om je fiets jaarlijks te voorzien van een onderhoudsbeurt. Dit kan natuurlijk bij een van onze fietsenwinkels of bij jouw plaatselijke fietsspecialist.


    Een fiets is een gebruiksvoorwerp en onderhevig aan slijtage. Door jaarlijks een onderhoudsbeurt uit te voeren houdt jij je fiets in optimale conditie en verleng je de levensduur van je fiets.

  • Wat kan je zelf doen om je fiets in optimale conditie te houden?

     

    Fiets

    • Voor alle fietsen geldt, controleer regelmatig de bandenspanning. Banden op de juiste spanning zorgen voor een betere rolweerstand en tegen lekrijden.
    • Maak je fiets schoon met een sopje, maak geen gebruik van bijvoorbeeld een hogedrukreiniger. Door de hoge druk spuit je al snel het vet uit de draaiende onderdelen.
    • Loop regelmatig alle bouten en moeren van de fiets na en draai deze zo nodig vast. Door trillingen kunnen deze namelijk los gaan zitten.
    • Heeft je fiets een open kettingkast? Smeer dan de ketting regelmatig in met kettingolie.
    • Ook het slot van je fiets heeft onderhoud nodig, om deze soepel te houden spuit je deze met regelmaat in met slotspray.

     

    Elektrische fiets

    • Controleer regelmatig de bandenspanning, een verlaagde bandenspanning vermindert namelijk je actieradius
    • Laat je accu bij koud weer niet in de fiets zitten. Koud weer met temperaturen onder de 10 graden vermindert de actieradius. Ook het opladen van je accu adviseren wij te doen bij kamertemperatuur.
    • Maak je langere periode geen gebruik van je elektrische fiets? Bewaar je accu dan bij kamertemperatuur en leg je accu minimaal 1 keer per 2 maanden aan de oplader tot deze weer helemaal vol is.
    • Bij een elektrische fiets is het belangrijk met regelmaat de remmen te controleren. Omdat een elektrische fiets harder gaat dan een gewone fiets hebben de remmen ook meer te verduren.
    • Laat het onderhoud van je elektrische fiets altijd uitvoeren bij een merkdealer van je fiets. Deze dealer kent het merk en is in het merk gespecialiseerd.
    • Maak je fiets schoon met een sopje, maak geen gebruik van bijvoorbeeld een hogedrukreiniger. Door de hoge druk, spuit je al snel het vet uit de draaiende onderdelen.
    • Heeft je fiets een open kettingkast? Smeer dan de ketting regelmatig in met kettingolie.
  • Fiets verzekeren

     

    Natuurlijk wil je jouw nieuwe fiets zo lang mogelijk behouden! Om je fiets te beschermen tegen diefstal raden wij altijd een stevig kettingslot aan.

    Ondanks extra veiligheidsmaatregelen kun je fietsendiefstal helaas nooit 100% voorkomen. Wij adviseren je een  fietsverzekering af te sluiten. Wil je meer informatie ontvangen of een verzekering afsluiten? Klik dan op de onderstaande banner. 

    ANWB fiets verzekering; diefstal / diefstal beschadiging plus / pech hulp

Garantie

  • Welke garantie heb ik op mijn fiets?

     

    Op al onze fietsen is 1 jaar fabrieksgarantie van toepassing.

    Elektrische fietsen hebben zelfs 2 jaar fabrieksgarantie. Wanneer een mankement onder de garantie valt en dit te repareren is, starten we onze reparatieprocedure. Onder de fabrieksgarantie vallen alle mankementen die zijn veroorzaakt door een constructie- en/of materiaalfout(en). 

    De garantie kan uitsluitend worden ingeroepen door de eerste eigenaar en is niet overdraagbaar.

    Alles te weten komen op de garantie van je fiets?

  • Garantie fiets besteld In doos

     

    Je hebt een fiets IN DOOS besteld. Dit betekend dat de fiets voor ca. 85%* is voor gemonteerd en je nog ca. 15%* zelf gaat monteren. Je hebt op een fiets IN DOOS 1 jaar fabrieksgarantie.

    Let hierbij op dat je bij het monteren van de fiets ook de reeds gemonteerde onderdelen moet controleren op montage en waar nodig moet af- of bijstellen/bijspannen. Hiervoor hebben we handige montage en instructie video's.

    Meld eventuele (lak)schade of mankementen VOOR montage (binnen 5 werkdagen). Eenmaal gemonteerd kan er geen aanspraak gemaakt worden op mankementen door een incorrecte afmontage of (lak)schade.

     

    LET OP:  Indien je ervoor kiest om jouw fiets zelf af te monteren, vallen gebreken als gevolg van montagefouten niet binnen de garantie. De garantie beperkt zich tot fabricagefouten van onderdelen.

     

    Lees alles over hoe je een fiets in doos moet monteren.

    Kom alles te weten over onze garantievoorwaarden.

     

  • Garantie fiets rijklaar besteld

     

    Je hebt een fiets RIJKLAAR besteld. Dit betekend dat de fiets voor 98% is gemonteerd en ook de remmen en indien aanwezig de versnellingen voor je zijn afgesteld. Wij raden je aan bij ontvangst van de fiets een proefrit te maken en de remmen en versnellingen goed uit te testen. Mochten de remmen en versnellingen niet naar wens functioneren, of heb je andere (lak)schade of een mankement aan jouw fiets? Meld dit dan zo snel mogelijk (binnen 5 werkdagen) nadat je de fiets hebt ontvangen. Na deze periode geven wij geen garantie meer op mankementen welke gerelateerd zijn aan het afstellen van de remmen en versnellingen. 

    Je hebt op een fiets RIJKLAAR uiteraard 1 jaar fabrieksgarantie.

     

    Kom alles te weten over onze garantievoorwaarden.

     

     

  • Aanvullende garantie elektrische fietsen

     

     

    Op al onze elektrische fietsen gelden dezelfde garantievoorwaarden als onze gewone fietsen. De fabrieksgarantie op elektrische fietsen is 2 jaar. Op de accu van je fiets heb je 2 jaar fabrieksgarantie op werking, constructie- en/of materiaalfout(en). De fabrieksgarantie geldt niet op de afname van de capaciteit van de accu, deze neemt namelijk af naar rato van het aantal laadcycli en de leeftijd van de accu.

    Wanneer een mankement onder de garantie valt en dit te repareren is, starten we onze reparatieprocedure

     

    Wij geven geen garantie op de actieradius.

    Kom alles te weten over onze garantievoorwaarden.

     

     

  • Garantiebeleid

     

    Wanneer je een klacht hebt over je fiets en aanspraak wenst te maken op jouw garantie, vragen wij je altijd om ons contactformulier in te vullen. Stuur beeldmateriaal mee, zodat wij je gerichter kunnen helpen.

    Wij kunnen helaas geen vergoedingen of tegemoetkomingen aan reeds uitgevoerde reparaties door derden doen toekomen.  Bij reparaties die onder garantie uitgevoerd worden zijn wij helaas niet in de mogelijkheid om je een leenfiets toe te sturen tenzij er een servicepakket is aangeschaft. (reparaties duren max. 2-4 weken)

     

    Kom alles te weten over onze garantievoorwaarden.

     

    Wanneer een mankement onder de garantie valt en dit te repareren is, starten we onze reparatieprocedure


Reparatie

  • Mijn fiets heeft een mankement, wat nu?

     

    Blijkt dat jouw mankement onder de garantie* valt? Dan starten wij onze reparatieprocedure. Gedurende de garantieperiode zullen alle onderdelen waarvan wij hebben vastgesteld dat er sprake is van een materiaal- en/of constructiefout, naar keuze van ons worden gerepareerd of worden vervangen.

    Houd er rekening mee dat er geen sprake is van een leenfiets, mits je een servicepakket hebt aangeschaft. Een reparatie duurt max. 4-6 weken.

    LET OP: Reparaties door derden worden niet door ons vergoed. In het geval van mankementen raden wij je aan om eerst telefonisch per e-mail contact op te nemen met onze Klantenservice Wij zullen de mankementen of schade zelf vast moeten stellen.

Retourneren

  • Kan ik mijn bestelling weigeren bij levering?

     

    Ja, je kan je fiets weigeren.

    De kosten van de zending weigeren aan je deur zijn voor jouw rekening. Deze bedragen bij een fiets in doos €45 en bij een rijklare fiets €80.

    Wil je de fiets weigeren vanwege schade of een mankement? Neem dan direct contact op met de klantenservice. Vaak kunnen wij je een passend oplossing bieden waardoor je de fiets niet hoeft te retourneren. 

     

  • Ik wil mijn bestelling retourneren, kan dat?

     

    Het kan natuurlijk gebeuren. Je hebt een fiets besteld en ontvangen. De fiets is toch niet helemaal wat je had verwacht. Je hebt dan de mogelijkheid om je fiets binnen 14 dagen ongebruikt te retourneren. Een retouropdracht kan alleen op een werkdag plaatsvinden.

     

    Hier lees je alles over het retourneren van je fiets.

     

    Om je fiets te retourneren vragen wij om contact met ons op te nemen via het contactformulier


  • Hoe kan ik mijn fiets omruilen?

     

    Het kan natuurlijk zijn dat je de fiets wilt omruilen. Wanneer je ervoor kiest om een fiets om te ruilen, sturen we de nieuwe op zodra de oude bij ons binnen is. Wanneer er haast achter zit, kan je altijd een 2e bestelling plaatsen zodat wij het eerste aankoopbedrag kunnen crediteren.

     

    Wil je je fiets omruilen? Hier kan je alle informatie over het omruilen/retourneren terug vinden.

     

    Om je fiets te retourneren vragen wij om contact met ons op te nemen via het contactformulier

  • Retourneren fiets in doos besteld

     

    Heb jij een fiets in doos besteld en wil je deze retourneren? De fiets moet op dezelfde wijze geretourneerd worden zoals jij deze hebt ontvangen. Dus gedemonteerd en in de originele verpakking. Een retouropdracht kan alleen op een werkdag plaatsvinden.

     

    Wil je je fiets retourneren? Hier kan je alle informatie over het omruilen/retourneren terug vinden.

     

    Om je fiets te retourneren vragen wij om contact met ons op te nemen via het contactformulier

  • Retourneren fiets rijklaar of e-bike besteld

     

    Heb jij je fiets rijklaar of heb je een e-bike besteld en wil je deze retourneren? De fiets zal in dit geval verpakt moeten worden in noppenfolie, anders neemt PostNL de fiets niet mee! Wij regelen bij een afhaalopdracht dat PostNL weer een doos meeneemt om de fiets in te vervoeren. Een retouropdracht kan alleen op een werkdag plaatsvinden.(een retour van een e-bike kan enkel op dinsdag of woensdag ingepland worden bij PostNL en er zal eerst een checklist ingevuld moeten worden i.v.m. de ADR regelgeving)

     

    Wil je je fiets retourneren? Hier kan je alle informatie over het omruilen/retourneren terug vinden.

     

    Om je fiets te retourneren vragen wij om contact met ons op te nemen via het contactformulier


     

     

  • Retourneren van accessoires

     

    Wil je accessoires retourneren? Deze kan je binnen 14 dagen ongebruikt en in originele verpakking retourneren door deze in een afgesloten doos te versturen naar:

    Superfietsen webshop
    T.a.v. de retour afdeling
    Abel Tasmanstraat 11
    3165 AM Rotterdam

     

    Vergeet niet duidelijk je ordernummer, reden van retour en gewenste actie (omruilen, geld terug) te vermelden. 

    LET OP: De kosten voor het retourneren van accessoires zijn voor rekening van de klant. Bewaar je verzendbewijs goed tot je retour bij ons is verwerkt. 


  • Hoe lang duurt het voor mijn retourzending is verwerkt?

     

    Wij doen ons best om vanaf het moment dat de fiets bij ons in het magazijn van een van onze leveranciers is ontvangen je retour opdracht binnen 7 werkdagen te verwerken.

    Wil jij je fiets omruilen? Dan maken wij een nieuwe order voor je aan wanneer de fiets fysiek retour geleverd is.

    Heb je ervoor gekozen om je aankoopbedrag terug te ontvangen? Deze ontvang je dan op dezelfde wijze terug als waarop je hebt betaald. Wij halen de retourkosten van het aan jou terug te betalen bedrag af. 

Rijklaar

  • Wat is rijklaar?

     

    Hierover hebben we een handige video

     

    Wanneer je de fiets rijklaar hebt besteld leveren wij je fiets binnen 5-10 werkdagen met PostNL, tenzij op de productpagina anders vermeld.

     

    Rijklaar betekent dat je fiets voor 98% door onze fietsmonteur is gemonteerd (voordragers + voorlamp bij normale transportfietsen uitgezonderd*) De bezorger voert de Topservice (zadel, stuur en pedalen monteren).

    De PostNL chauffeur heeft hiervoor een uitgebreide training gehad.

     

    LET OP: om transportschade te voorkomen wordt de voordrager + voorlamp van een transportfiets apart geleverd. Deze zal je zelf nog moeten monteren.

     

    LET OP: Je tekent voor een goede ontvangst van jouw fiets. Dit is dus ook voor het uitvoeren van de Topservice door PostNL. 

  • Waar bestaan de rijklare kosten uit?

     

    €35 aan montagekosten
    Heb je jouw fiets rijklaar besteld? Dan zal één van onze kundige fietsmonteurs zich over jouw fiets ontfermen.

    €30 aan transportkosten
    Nu je fiets voor 98% in elkaar is gezet, kan deze jouw kant opkomen. De kosten hiervan bedragen 30 euro. Let op voor zendingen naar België geldt er een meerprijs van 20 euro op de transportkosten.

    €15 voor de Topservice van PostNL
    De bezorger monteert bij aflevering nog de laatste 2% van je fiets. Hieronder valt het monteren van de pedalen , stuur en het zadel. Vervolgens neemt de bezorger ook nog al het verpakkingsmateriaal mee.

     

    LET OP: Je tekent voor een goede ontvangst van jouw fiets. Dit is dus ook voor het uitvoeren van de Topservice door PostNL. 

  • Kan ik mijn fiets rijklaar bestellen?

     

    Het rijklaar bestellen van een fiets met derailleur versnelling, is door grote drukte momenteel helaas niet mogelijk. Deze fietsen kunnen wel rijklaar opgehaald worden in de winkel. Bekijk hiervoor de beschikbare winkelvoorraad op de productpagina. Alle andere fietsen van het merk Altec kunnen wel rijklaar besteld worden. Dit staat aangegeven op de productpagina.

     

Betalen

  • Op welke manieren kan ik een bestelling betalen?

     

    U heeft online de mogelijkheid om op verschillende manieren te betalen. Deze ziet u hieronder:

    Ideal / Riverty / Klarna / iDeal In3 / Creditcard / Bancontact / PayPal / Apple Pay / Google Play

    In de laatste stap van het bestelproces kies je voor één van deze opties, als je verder gaat kom je automatisch in de beveiligde betaalomgeving. Heb je via Riverty, Klarna  of iDeal In3een artikel aangeschaft, dan ben je daarna zelf verantwoordelijk voor de (terug)betaling aan Riverty, Klarna of iDeal In3.

     

    Riverty / Klarna / iDeal In3 weigeren mijn betaling, wat is hier de reden van?

    Het is vervelend als je een mooie fiets op het oog hebt en de bestelling door Riverty etc. geweigerd wordt. Daar de betaling via derden loopt, is de reden niet bij ons bekend. Indien je daar meer over wilt weten adviseren we je om contact op te nemen met het desbetreffende betaalmiddel. Wij mogen hierover in verband met de privacy geen contact over opnemen. 

     

    LET OP: Het kan zijn dat een bestelling, die ingegeven is met een Afterpay methode, enkele dagen vertraging oploopt.

  • Kan ik via het fietsplan een fiets kopen?

     

    In onze fietsenwinkels is het mogelijk om een fiets aan te schaffen met het tegoed van uw werkgever. Onze medewerkers in de winkel leggen graag uit hoe dit in zijn werk gaat. In de webshop is het helaas niet mogelijk. 

  • Mijn bestelling is geweigerd door Riverty/Klarna/iDeal of In3. Wat nu?

     

    Het kan zijn dat je betaling niet goedgekeurd wordt door Klarna, Riverty of IN3. Dit kan verschillende redenen hebben. Hier een aantal van de meest voorkomende redenen. Je kan het beste contact opnemen met de betreffende betaalmethode. Wij mogen om privacy redenen geen contact opnemen over betaalgegevens.

    - Je hebt nog geen account bij, maak dan eerst een account aan bij Riverty, Klarna of IN3 zelf.
    - Het aflever- en factuuradres komen niet overeen. In verband met het voorkomen van fraude moeten deze altijd hetzelfde zijn.
    - Een bestelling plaatsen op afbetaling is momenteel alleen te gebruiken door Nederlands ingezetenen vanaf 18 t/m 75 jaar. - Deze betaalmethodes toetsen bij het BKR of je andere financiële verplichtingen hebt. Daarnaast worden er een aantal vragen over jouw financiële situatie gesteld. Plaats je een bestelling van boven de 1000 euro? Dan worden deze gegevens tijdens het aanvraagproces geverifieerd.  
    - Heb jij een negatieve BKR registratie? Dan wordt jouw aanvraag afgewezen.                                                                                  - Er wordt geen extra BKR registratie gedaan voor een bestelling die je via ons plaatst.
    - Ben je net verhuisd en heeft er een wanbetaler gewoond op jouw adres? Dan kan het zijn dat je aanvraag onterecht afgewezen wordt. Neem in dat geval zeker contact op met de desbetreffende betaalmethode. Zij kunnen dit terugdraaien. 
    - Er staan nog meerdere betalingen open in je account. Betaal eerst alle openstaande facturen in je account. 

Assortiment

  • Framenummer van je fiets vinden

     

    Deze kan je terugvinden onder de trapas of ter hoogte van de koplamp op op het frame. (zie filmpje

    Noteer deze altijd aangezien je voor een fietsverzekering zowel je framenummer als sleutelnummer nodig hebt.

    Wij noteren deze nummers niet.

     

  • Verschillen tussen winkel en webshop


    Je fiets online bestellen of kopen in de winkel: de verschillen

    Voordelen webshop                                                    

    • Laagste prijs
    • Snel geleverd
    • Online support
    • Ruim assortiment
    • 24/7 open

    Voordelen Winkel

    • Altijd 100% rijklaar
    • Gratis servicebeurt
    • Persoonlijk advies
    • Mogelijkheid voor een testrit
    • 7 dagen per week open

     

  • Waar moet ik op letten als ik een fiets koop?

     

    Waar en wanneer gebruik je de fiets, wil je elektrisch of normaal, wel of geen versnellingen, welke remmen?  Het is belangrijk dat je de juiste framemaat kiest. Deze keuzehulp kan daar bij helpen! Meer informatie lees je op deze pagina.

    Bedenk dat je in ieder geval het zadel altijd hoger kunt zetten maar niet lager.

    Onze adviezen zijn niet bindend.

Contact

  • Hoe kan je ons bereiken?

     

    Dit kan via het contactformulier. Stuur altijd foto's en/of beeldmateriaal mee zodat wij een goed beeld hebben van het probleem/mankement. 

    Wil je liever iemand spreken? We zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar van 10.00-16.00 op 085 0161 085. (m.u.v. 11.00-11:15 en 13:30-14:00 in verband met pauzes)