Reparatieprocedure
Superfietsen is een online fietsenwinkel en beschikt dan ook niet in elke woonplaats over een werkplaats om je fiets te kunnen repareren.
Blijkt dat jouw klacht onder de garantie* valt? Dan starten wij onze reparatieprocedure. Gedurende de garantieperiode zullen alle onderdelen waarvan wij hebben vastgesteld dat er sprake is van een materiaal- en/of constructiefout, naar keuze van ons worden gerepareerd of worden vervangen.
Houd er rekening mee dat er geen sprake is van een leenfiets. Je bent dus zelf verantwoordelijk voor vervangend vervoer. Superfietsen kan niet aansprakelijk gesteld worden voor vervangend vervoer. Houd wel rekening mee dat wanneer de fiets via de afhaalservice retour wordt gehaald ter reparatie, dat de garantie afhandeling 2 tot 4 weken kan duren.
LET OP: Reparaties door derden worden niet door ons vergoed. In het geval van mankementen raden wij je aan om eerst telefonisch per e-mail contact op te nemen met onze Klantenservice voordat je er aan gaat sleutelen of deze bij een fietsenmaker laat maken. Wij hebben namelijk altijd bewijsstukken nodig als er sprake is van mankementen of schade. Zodoende kunnen wij aan de hand van deze bewijsstukken de kosten eventueel verhalen bij de leveranciers of koerierdiensten waar wij mee samen werken.
Reparatie winkel werkplaats
Onze winkels zijn gevestigd in Rotterdam, Arnhem, Delft en Den Haag. In geval van garantie kan je de fiets laten repareren bij 1 van bovenstaande winkels. Onze collega’s van de werkplaats aldaar zullen zorg dragen voor de reparatie en direct de fiets geheel voor je nakijken. Binnen de garantievoorwaarden is de reparatie natuurlijk gratis!
Reparatie servicepunt
We hebben diverse servicepunten in Nederland waar je ook terecht kan voor een reparatie van jouw fiets. Indien je wilt weten welk servicepunt voor jou het dichtst in de buurt is kan je deze vraag stellen aan onze Klantenservice.
Afhaalservice
Als je niet in de gelegenheid bent je fiets bij 1 van onze winkels te brengen bieden wij je onze afhaalservice aan. Onze logistieke partner haalt je fiets bij je thuis, op een nader te overeenkomen dag, op. Het is belangrijk dat je de fiets gereed maakt voor transport, haal alle accessoires zoals kinderzitjes of fietstassen van de fiets af. Pak de fiets goed in om eventuele transportschade te voorkomen. Je kan hier bijvoorbeeld noppenfolie of kranten voor gebruiken. De fiets wordt door onze vakkundige collega’s gerepareerd. Zodra de fiets klaar is nemen wij contact met je op om een dag af te spreken om de fiets weer bij je thuis af te leveren. De kosten voor onze afhaalservice bedragen €90 (ophalen en thuisbezorgen) Indien het mankement aan jouw fiets onder garantie valt, zullen wij ook de transportkosten op ons nemen. Mocht het mankement geen garantiekwestie betreffen dan zijn de kosten voor de reparatie en het transport voor eigen rekening. Let op: Superfietsen kan niet aansprakelijk gesteld worden voor transportschade.
LET OP: Bij een reparatie waarbij de fiets afgehaald wordt kan het ongeveer 4 weken duren eer je jouw fiets terug zult ontvangen. Dit gezien PostNL maar 1x per week fietsen retour aanlevert en ook het weer terug sturen na reparatie neemt enkele dagen in beslag.
Reparatie Accu e-bike
Accu’s kunnen binnen 2 jaar na aankoop worden opgehaald voor reparatie. Aan de hand van het serienummer bepalen wij of de accu gerepareerd moet worden (dit duurt 4 tot 6 weken na ontvangst van de retourzending) of dat een nieuwe accu nodig is. Let op: op deze nieuwe accu wordt geen extra garantie van twee jaar gegeven.
Leenaccu
Als je gebruik wilt maken van een leenaccu, dien je de borg voor de accu (€ 393,25 incl. btw en verzendkosten) en het heen en weer sturen eerst zelf voor te schieten. (*De kosten voor het transport bedragen €60,50 incl. btw.) Zodra de leenaccu is geretourneerd is, betalen we je de kosten van de accu terug (€332,75), maar niet voor de transportkosten. Heb je een servicepakket aangeschaft bij aankoop van jouw e-bike? Dan is een leenaccu voor jou kosteloos.
Doe het zelf
In sommige gevallen is het probleem aan de fiets heel eenvoudig op te lossen zonder dat hier een vakman aan te pas hoeft te komen. Wanneer dit het geval is zullen wij met jou overleggen en je de benodigde onderdelen toesturen.
* Blijkt dat de reparatie, nadat wij de fiets hebben ontvangen in de werkplaats, niet onder de garantie valt, dan informeren wij je over de kosten. Wij voeren zonder jouw toestemming geen reparaties uit.
Valt je klacht niet onder de garantie?
Natuurlijk helpen wij je, ook als het probleem geen garantie betreft, graag om het probleem op te lossen. Wij maken een inschatting van de kosten en zullen deze met jou bespreken. Ben je akkoord met de kosten dan plannen wij een afspraak in om de reparatie uit te voeren. Dit kan bij 1 van onze winkels, servicepunten of met de afhaalservice. De transportkosten wanneer je gebruik wilt maken van de ophaalservice zijn voor je eigen rekening. Deze bedragen voor €45 per rit.